Зміст статті𒊹
Незважаючи на розчарування користувачів результатами першого сезону Hamster Kombat, play-2-earn додатки в Telegram, як і раніше, займають перші рядки за кількістю активних користувачів. Щомісяця запускаються нові проєкти: PAWS залучив 54 мільйони, Timer Farm — 12 млн і так далі. І якщо навіть пік популярності було пройдено, то за ним, як і раніше, залишаються мільйони залучених гравців. А де числа, там і прибуток.
Якщо ви задавалися питанням як це робиться і скільки заробляють на реалізації власної ідеї (або копіюванні інших), тут ви знайдете відповіді на ваші запитання.
Чому«тапалки» стали популярними
Telegram — популярна платформа для спілкування, що швидко розвивається і налічує 950 мільйонів активних користувачів. При цьому діяльність у ньому порівняно погано монетизується. Проривом для залучення великих коштів стали міні-додатки.
Головна їхня перевага — безшовність користувацького досвіду. Такі додатки запускаються всередині Telegram, виглядають як окремі чати і не потребують окремого встановлення або оновлень. Тобто, перебувають на відстані одного тапа від чату з рідними та близькими, які відкриваються по багато разів на день.
Одним із форматів таких міні-додатків є окремі ігри. Найпопулярніші з них використовують прості та зрозумілі механіки для досягнення внутрішньоігрових цілей, доступні для найширшої аудиторії — такі ігри називаються гіперказуальними. Їхньому вірусному поширенню і прийняттю сприяють їхня простота і невигадливість.
Hey degens, who is farming @thenotcoin from Telegram? If you are tired of clicking 🤣#notcoin #telegram #crypto #altcoin pic.twitter.com/TEHOVVfx1I
— B.E.R.L.Y (@berly_off) January 8, 2024
Але головною підмогою їхнього успіху, тим, що привернуло значну кількість людей, все ж таки є грошові винагороди (або можливість їхнього отримання в майбутньому).
Як створити тапалку
Якщо ви плануєте створити свою тапалку, то стоїте на роздоріжжі. Доведеться вибрати один із можливих шляхів: реалізація через виконавця або самостійна робота. Будь-який з обраних шляхів вимагає ретельного планування, креативу, грамотного виконання і контролю, починаючи зі створення концепту і закінчуючи підтримкою і впровадженням функцій.
Створення концепту
На першому етапі важливо визначити ключові моменти вашої майбутньої “тапалки”.
- Що робитимуть користувачі всередині гри? Як можна мотивувати їх це робити? Потрібно визначити основну механіку. Наприклад, якщо гра не вимагає активності гравця, а покладається на заздалегідь цікаві метрики та/або виконання соціальних завдань.
- Яка у проекту цільова аудиторія? Від цього залежатиме вибір:
- Тон гри — серйозний або жартівливий.
- Арт-дизайн, а також тематики, наприклад: дослідження космосу, кумедні звірі, пошук скарбів або спорт.
- Рівень складності.
- Монетизація.
Простота ігрового процесу це двосічний меч. З одного боку, такий геймплей підходить для найширшої аудиторії, з іншого — викликає проблему балансу. Гра має приносити задоволення і не напружувати. Гіперказуальні ігри розраховані на короткі, швидкі сесії. Але що простіше перед гравцем завдання, то менше до нього інтересу. Головне питання тут: “як змусити гравця виконувати прості дії?“.
Розробка
Зважаючи на популярність ніші, ринок сьогодні заповнений пропозиціями соло-програмістів і цілих команд зі штатними ілюстраторами та маркетологами, які готові запропонувати свою реалізацію “під ключ”. У цій частині не буде докладної інструкції, тільки загальний гайдлайн, який допоможе визначити напрямок.
- Самостійна розробка. Якщо у вас є досвід програмування, або ви хочете навчитися — створення подібної гри може бути непоганим самостійним завданням або проєктом для портфоліо.
- Конструктори та платформи. Існують платформи, що надають можливість створення міні-додатків і ботів у Telegram. Вони обмежені в налаштуванні та гнучкості, але ефективні для швидкого розроблення і тесту ідеї.
- Найняти команду розробників. Аутсорсинг професіоналів може гарантувати високу якість і гнучкість розробки. Вартість сильно варіюється від масштабу проєкту, країни та валюти.
Ключові моменти розробки:
- Утримання користувачів. Впровадьте таблиці лідерів, досягнення і багатокористувацькі режими, щоб утримати користувачів. Якщо планується запуск свого токена, регулярні оновлення та прозора токеноміка проєкту — це те, що цікавить користувачів найбільше.
- Ігровий процес. Особливу увагу необхідно приділити тому, чим ваша “тапалка” чіплятиме увагу, даватиме їй зворотний зв’язок і створюватиме таким чином петлю залучення. Це насамперед презентація: візуальні ефекти, анімації, вібрації, які надають значущості кожному тапу по екрану, звуки, які не набридають і на десятитисячне прослуховування.
- Монетизація. Уникайте надмірної кількості реклами або інтеграцій. Багато проєктів після Notcoin усвідомили, що тапалки можуть приносити прибуток не тільки після випуску токена, а в міру ходу гри. Це призвело до того, що головні “конкуренти” Notcoin перетримали гравців, захопившись рекламою і платними функціями. У підсумку такі ігри, як Hamster і TapSwap “переграли самі себе“.
- Інтеграція з блокчейном. Якщо ваша гра є форматом для розподілу майбутньої монети, із самого початку закладіть основи. Обирайте масштабований блокчейн із низькою комісією, наприклад TON або Polygon.
- Спільнота. Правила створення успішного продукту приблизно такі самі, як для класичних ігор. Єдина різниця — створення активної спільноти навколо проєкту. Майже всі успішні tap-to-earn проєкти мають свою активну групу в Telegram або Discord-сервер. Найбільші також запускають Youtube-канал.
Скільки на цьому можна заробити
Отже, основні канали отримання доходу для розробника tap-to-earn гри:
- Сторонні соціальні мережі. Створення каналу на YouTube та інших платформах — це додатковий спосіб монетизації. За різними оцінками, для проєктів розмірів Hamster Kombat це може приносити десятки тисяч доларів на місяць.
- Партнерство та спонсорські проєкти. Суми рекламних контрактів не розголошуються, однак для проєктів із сотнями мільйонів активних користувачів число доходу може перевищувати $100 000.
- Внутрішньоігрові покупки. Доступні для купівлі товари всередині гри, як-от скіни та бустери, зарекомендували себе як дуже прибуткова стратегія в усіх сегментах відеоігрового ринку, від мобільних до AAA-ігор. Що стосується tap-to-earn, дохід від такої монетизації — десятки мільйонів доларів. Наприклад, Catizen ще в середині 2024 року згенерувала 16$ млн тільки на продажі предметів усередині гри.
Кейс Hamster Kombat
Запущена в березні 2024 року, гра швидко стала одним із найпопулярніших міні-додатків Telegram, зібравши навколо себе понад 300 мільйонів користувачів. Незважаючи на таку велику користувацьку базу, дохід гри за перший сезон оцінюють приблизно в 50 мільйонів доларів, які було отримано завдяки рекламі на YouTube, Telegram Ads і партнерським угодам.
Ці числа приблизні та спекулятивні, реальний дохід залежить від факторів, які команда Hamster Kombat не розкривала.
Різниця в позиціонуванні проєктів
Існує безліч можливих моделей для монетизації tap-to-earn і міні-ігор у Telegram. Проекти на кшталт Catizen — це публічні компанії розробників, що мають інвесторів. Hamster Kombat, з іншого боку, являє собою рекламний майданчик, де інвесторами виступають в основному рекламодавці. А Notcoin на перший погляд зовсім існує за рахунок ентузіазму спільноти. Хоча, звичайно, гроші не беруться з нізвідки.
У 2024 році tap-to-earn ігри стрімко набрали популярності, що почалася з Notcoin, чий токен сягнув капіталізації у 3 мільярди доларів. Попередній популярний формат крипто-ігор, play-to-earn, як, наприклад, Axie Infinity, зазнали краху через волатильний крипторинок і високі вимоги вкладення часу від гравця. Нинішні проєкти значно простіші та доступніші, а фінансування здебільшого за рахунок реклами робить підхід до розробки більш гнучким. З іншого боку, через це команди, що стоять за проєктами, і самі проєкти — чорна скринька, і ніхто не знає, що відбувається всередині неї.
Чи зможуть у минулому успішні ігри зберегти актуальність і цінність після випуску токенів? Чи залишиться ця модель популярною розвагою, чи стане одним із методів запуску нових токенів, покаже час. Сьогодні для створення успішної tap-to-earn гри доведеться постаратися, щоб не стати клоном чергового проєкту, який розчарував і приніс своїм користувачам копійки. Водночас кейс Catizen показує, що цей сегмент ринку ще чекає на поповнення розробниками мобільних гіперказуальних ігор.